RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH (3-4 lata)
PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 9 GODZIN
7:00 | – | 8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. |
||||
8:00 | – | 8:15 |
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). |
||||
8:15 | – | 8:30 | Przygotowanie do śniadania | ||||
8:30 | – | 9:00 | Śniadanie | ||||
9:00 | – | 9:30 | Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. | ||||
9:30 | – | 10:15 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. | ||||
10:15 | – | 11:45 |
Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. |
||||
11:45 | – | 12:00 | Przygotowanie do obiadu. | ||||
12:00 | – | 12:30 | Obiad | ||||
12:30 | – | 13:45 | Odpoczynek po obiedzie. | ||||
13:45 | – | 14:00 | Przygotowanie do podwieczorku | ||||
14:00 | – | 14:15 | Podwieczorek | ||||
14:15 | – | 16:00 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich potrzeb i możliwości. |
Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
Zajęcia specjalistyczne odbywają się w ciągu 9 godzin pracy przedszkola.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH (5-6 lat)
PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 9 GODZIN
7:00 | – | 8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne, spontaniczne. |
||||
8:00 | – | 8:20 |
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). |
||||
8:20 | – | 8:30 |
Przygotowanie do śniadania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, |
||||
8:30 | – | 8:50 | Śniadanie | ||||
8:50 | – | 10:50 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów |
||||
10:50 | – | 11:50 | Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. | ||||
11:50 | – | 12:00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne. |
||||
12:00 | – | 12:30 | Obiad. Kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków. | ||||
12:30 | – | 13:00 | Odpoczynek po obiedzie. Zajęcia relaksacyjne. | ||||
13:00 | – | 13:50 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne, utrwalanie poznanych |
||||
13:50 | – | 14:00 |
Przygotowanie do podwieczorku. |
||||
14:00 | – | 14:15 | Podwieczorek | ||||
14:15 | – | 16:00 |
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez dostarczanie różnorodnych bodźców podnoszących jego kompetencje i umiejętności. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy zbiorowe w małych zespołach lub indywidualne. |
||||
Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
Zajęcia specjalistyczne odbywają się w ciągu 9 godzin pracy przedszkola.